Wednesday, August 12, 2009

Pengertian hari kebangsaan kaum sebagai seorang rakyat singapura

Saya berasa bangga dan gembira untuk menjadi seorang rakyat singapura. Ini kerana singapura telah maju dalam kebelakangan tahun-tahun ini. Kini singapura merupakan salah satu negara popular sebagai destinasi pelancongan kerana singapura bersih dan canggih.Oleh kerana ini,hari kebangsaan kaum sangatlah penting untuk mengingati orang-orang yang membolehkan kemajuan singapura menjadi nyata.
Tiap-tiap 9 Ogos,singapura menyambut hari kebangsaannya.Hari kebangsaan singapura yang pertama sangat berbeza dengan hari kebangsaan yang terkini.Dulunya,hari kebangsaan kaum diadakan di Padang dan hanya ada pertunjukkan baris sahaja.Tetapi,kini,ia lebih meriah kerana terdapat pertunjukkan joget,baris,kapal terbang,bunga api,nyayian dan banyak lagi.Ini memunjjukan bahawa singapura telah maju.Penonton-penonton yang telah mononton hari kebangsaan di marina bay juga mendapat beg cenderahati yang mengandungi pelbagai barang-barang yang gerek.Tahukah anda? Pentas hari kebangsaan tahun in berada di atas air dan lebih tujuh ribu orang yang terlibat dalam sambutan meriah ini.
Keseluruhan,hari kebangsaan kaum bermakna menyambut kemajuan yang dilalui singapura dan juga untuk mengingati orang-orang yang terlibat dalam kemajuan singapura.

No comments:

Post a Comment